سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

روند اجرای طرح مسکن مهر در کردستان مطلوب است

نماینده سنندج
سنندج - نماینده مردم شهرستان سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با تقدیر از دست اندرکاران طرح ملی مسکن مهر در کردستان، روند اجرای این طرح را مطلوب ارزیابی کرد و بر تحویل واحدهای مسکونی در موعد مقرر تاکید کرد.

امین شعبانی روز جمعه در همایش تجلیل از تعاونی های برتر مسکن مهر استان کردستان در سنندج افزود: مردم مطالبات به حق خود را در دولت نهم و دهم از خدمتگزاران خود مطالبه می کنند و مسکن نیز یکی از مطالباتی است که از دولت دارند و باید در واگذاری واحدهای مسکونی مهر تعجیل کرد.
وی تلاش دولت در اجرای طرح مسکن مهر را ستود و گفت: باتوجه به حجم بالای کار و فراهم کردن زیرساخت های اجرای این طرح ملی خوشبختانه شاهد به ثمر نشستن واحدهای مسکونی هستیم.
وی طرح ملی مسکن مهر را یکی از طرح های موفق دولت در مهار روند صعودی قیمت زمین و مسکن دانست و گفت: حذف قیمت زمین در طرح های مسکن مهر موجب پایین آمدن قیمت در بخش مسکن و زمین شد و دولت موفق شد با برنامه ریزی مناسب بحث مسکن را از جرگه سرمایه گذاری خارج کند.
وی با تاکید بر اینکه روند ساخت مجموعه‌های مسکن مهر با سرعت مناسبی در حال پیگیری است، اظهار داشت: تعامل مناسب دولت با مجلس نتیجه‌ای جز خدمت شایسته به مردم ندارد و امیدواریم دولت با اتخاذ مواضعی صحیح، ارتباط سازنده و فعالی با مجلس شورای اسلامی داشته باشد.
عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی همچنین در اختیار گذاشتن زمین رایگان برای ساخت مسکن مهر را از جمله عملکردهای مثبت دولت نهم و دهم برشمرد و اظهار امیدواری کرد که روند کاهش قیمت مسکن و اجار‌ه‌ بها با ادامه برنامه‌ها و طرح‌های کارشناسی مجلس و دولت سیر نزولی خود را حفظ کند.
وی در ادامه سخنان خود گفت: باتوجه به برنامه‌ها و اقدام‌های مؤثر دولت از سال 86 تاکنون نرخ قیمت مسکن خوشبختانه سیر نزولی داشته و بیش از 35 درصد کاهش پیدا کرده است.
وی اظهار داشت: پیگیری‌های مناسب دولت در نظارت بر نحوه ساخت مسکن و استاندارد بودن آن به لحاظ امنیتی و انطباق با روش های امن ساخت و ساز، این زمینه را مهیا کرده است تا پرداخت وام، تنها در صورت خرید خانه با معیارهای استاندارد انجام گیرد.
شعبانی با انتقاد از افزایش بی‌برنامه و پیش‌بینی ناپذیر نرخ اجاره خانه‌ها در کشور، بیان داشت: کنترل اجاره مسکن به علت ضعف ساختار اقتصادی و عدم ثبات نرخ تورم در توان دولت نیست.
وی گفت: متأسفانه بسیاری از مالکان و یا دلالان بازار مسکن به دلیل کاهش قیمت آن، تمایلی به فروش نداشته و سعی دارند تا کاهش قیمت فروش را با افزایش میزان اجاره‌بها جبران کنند.
این نماینده با تأکید بر اینکه نیاز بخش وسیعی از جوانان تأمین مسکن برای آغاز زندگی مشترک است، افزود: بخش بزرگی از جمعیت کشور توانایی خرید مسکن را ندارد و به‌ناچار در خانه‌های استیجاری زندگی می‌کنند بنابراین شایسته است که دولت همزمان با کاهش قیمت مسکن، با اصلاح نظام اقتصادی در سال جهاد اقتصادی، وضعیت اجاره ها را نیز سامان دهد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد