سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

ساماندهی حاشیه شهر سنندج از ضروریات است

www.mykurdestan.com

شعبانی:
وضعیت معماری و شهرسازی و اقتضائات مربوط به آن همچون ترافیک و نحوه حمل و نقل درون‌شهری می‌تواند یکی از مهمترین دغدغه‌های نمایندگانی باشد که در کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی عضویت دارند.  

امین شعبانی یکی از این نمایندگان است که به نمایندگی از مردم شهرستان‌های سنندج، دیواندره و کامیاران در کمیسیون عمران حضور دارد.

وی نسبت به وضعیت معابر و نیز مشکل ترافیک شهرستان‌های حوزه انتخابیه‌اش نگاهی انتقادی دارد و از این رهگذر ابایی از طرح نقدهایش نسبت به مجموعه مدیریت شهری شهرهای مزبور نیز دارد. گفت‌‌وگوی وی با هفته‌نامه سوران را در ذیل بخوانید:

آقای شعبانی شما به‌عنوان یکی از اعضای کمیسیون تخصصی عمران در مجلس شورای اسلامی نحوه هزینه‌کرد اعتبارات مربوط به بهسازی معابر درون‌شهری حوزه انتخابیه خود را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

متأسفانه علیرغم این‌که با تلاش نمایندگان و مسئولان استان ۵۰ میلیارد تومان از محل اعتبارات مربوط به حوادث غیرمترقبه در اختیار شهرداری‌ها قرار گرفته اما نشانه‌ای از هزینه این اعتبارات برای تامین زیرساخت‌های اساسی به چشم نمی‌خورد و از شوراهای شهرهای سنندج و دیواندره اقدام مناسبی در این زمینه دیده نشده است.

انتظار شما از شوراها و مجموعه مدیریت این شهرها به‌عنوان نماینده مردم چیست؟

انتظار من این است که به‌جای کارهای تکراری و سطحی همچون لگه‌گیری و رنگ‌آمیزی جداول به انجام کارهای بزرگ و مؤثر بپردازند به‌عنوان مثال ساماندهی کنارگذر دکتر حسینی جهت رفع مشکل ترافیک سنگین شهر سنندج، ایجاد کمربند سبز در اطراف شهر، ایجادتقاطع زیرگذر در چهارراه امام خمینی و ۲۸ دی و همچنین تقاطع حافظ و خیابان پاسداران در راستای کاهش بار ترافیکی این مسیرها و تسریع در ساخت پارکینگ طبقاتی در سه‌راهی نمکی که سال‌هاست بانک ملت آنجا را خریداری نموده و همچنان بلا‌تکلیف است باید در دستور کار جدی مسئولان ذی‌ربط قرار گیرد. ضمن آن‌که ادامه پل کردستان از محل بیمارستان توحید و نیز پوشش فاضلاب شهری از طریق احداث سیل‌بند و تداوم پروژه کردستان به گریزه نیز بسیار مهم تلقی می‌شوند و ضرورت دارد مورد توجه جدی مسئولان شهری قرار گیرند.

بیشترین بار ترافیکی متعلق به کدام مناطق شهر است؟

خیابان فردوسی و سه‌راهی نمکی ترافیک سنگینی دارند و تبدیل به مشکل اصلی رفت و آمد مردم به‌ویژه در هنگام غروب هستند.

سیاست مسئولان مجموعه مدیریت شهری در هزینه‌کرد اعتبارات به چه صورت است؟

سیاست امروز شهرداری و استانداری ساماندهی اساسی ورودی و خروجی شهر است که بایستی از محل اعتبارات اعطائی از سوی معاونت نظارت راهبردی رئیس‌جمهور با زحمت فراوان نمایندگان و مسئولان دریافت شده تامین گردد.

ارزیابی شما از وضعیت حاشیه شهر سنندج چیست؟

در حال حاضر ساماندهی محلات حاشیه شهر از جمله کوچه‌های اسلام‌آباد و کانی کوزه‌له جزو نیازهای ضروری شهر محسوب می‌شوند و با توجه به این‌که در مصوبات سفر هیأت دولت به استان کردستان مقرر گردیده که روستاهای حسن‌آباد، نای‌سر و نزله نیز به نواحی شهرداری سنندج ملحق شوند باید شهرداری در اسرع وقت نسبت به ساماندهی مطلوب این مناطق از محل اعتبارات حوادث غیرمترقبه اقدام نماید که البته متأسفانه شاهد هزینه این اعتبارات در امور سطحی و روبنایی همچون تعویض و رنگ‌آمیزی جداول و لکه‌گیری خیابان‌ها و نصب سرعت‌گیر در معابر هستیم.

وضعیت ایمنی معابر درون‌شهری و برون‌شهری را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

متأسفانه به‌دلیل عدم رعایت نکات ایمنی هرازچندگاه شاهد حوادث تلخی هستیم که اخیراً در این رابطه شاهد کشته‌شدن ۳ تن از هموطنانمان به‌واسطه ماشین‌آلات شهرداری بوده‌ایم که در جاده سنندج به فرودگاه رخ داد.

میزان اعتبارات بهسازی معابر شهر دیوان‌دره به چه میزان بوده است؟

در دیوان دره به‌صورت بی‌سابقه‌ای شاهد اختصاص ۳ میلیارد تومان اعتبار بوده‌ایم که ۲ میلیارد تومان از این مبلغ به بحث نهضت آسفالت اختصاص یافته است.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد