سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

سایت اطلاع رسانی خادم مردم نجیب کردستان امین شعبانی

گوشه ای از خدمات امین شعبانی خادم مردم شریف سنندج و دیواندره و کامیاران

با تنگ‌نظری اجازه سرمایه‌گذاری را در کردستان نمی‌دهند

سرویس مجلس «تابناک»‌ ـ امین شعبانی درباره وعده‌های رئیس جمهور برای ایجاد 2.5 میلیون شغل در سال جاری گفت: رسیدن به چنین آماری واقعیت ندارد. در مناطق محروم این نیت را دارند که کار کنند، ولی بانک‌ها و سازمان‌ها همراهی نمی‌کنند.

نماینده سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سهمیه کردستان در وعده‌های ایجاد اشتغال در سال 89، برابر 28 هزار شغل و در سال 90 برابر 56 هزار شغل بوده است، به خبرنگار ما گفت: ایجاد ‌این میزان اشتغال پیشکش، به جای این، دو هزار شغل ثابت تحویل بنده بدهند، کارخانه سایپا، سیمان و یا لاستیک را اگر تحویل دهند تا آخر عمر برای این دولت دعای خیر می‌کنیم.

 www.mykurdestan.com

این عضو کمیسیون عمران در ادامه افزود:‌ پروژه‌هایی در سفر رهبر انقلاب تصویب شد که در حال اجراست، ولی متأسفانه از لحاظ ایجاد زیرساخت‌ها و صنایع بزرگ که وظیفه دولت است، کاری انجام نشده و این گله ما از دولت است.

شعبانی با بیان اینکه آمار بیکاری در استان کردستان بالاست، گفت:‌ مسئولان بانک صنعت و معدن درباره استان مازندران گفته‌اند که کارخانه فولاد توجیه اقتصادی دارد، ولی برای کردستان گفته‌اند، توجیه ندارد. با وجود اینکه 60 درصد فولاد ایران از کردستان، وارد عراق و ترکیه می‌شود، مبنای این ارزیابی‌ها مشخص نیست.
رهبر انقلاب تأکید دارند که واردات کاسته شده و بر میزان صادرات افزوده شود، اما در کردستان کم‌کاری می‌کنند. با تنگ‌نظری و تبعیض اجازه نمی‌دهند سرمایه‌گذاری در کردستان شکل بگیرد و اعتبارات سفرهای استانی، هنوز هزینه نشده است.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: آمار بیکاری در کردستان بر پایه آمار رسمی، 16 درصد بوده، ولی میزان واقعی آن بالای 30 درصد است. کارهای بسیاری در استان انجام شده، از جمله اینکه به تمام نقاط گازرسانی کرده‌اند. کردستان سال‌ها درگیر جنگ بوده و زیرساختی در استان وجود ندارد، اما ‌دولت همچنان چاره‌ای برای ایجاد زیرساخت‌های استان نیندیشیده است.

او گفت: اعتبارات ملی باید عادلانه توزیع شود. در برخی استان‌ها اتوبان‌های عریض و طویل می‌سازند، ولی جاده‌های استان کردستان، همان جاده‌های زمان جنگ است و این جای گلایه دارد. باید در استان‌های مرزی امکاناتی فراهم شود تا با کشورهای همسایه رقابت داشته باشیم و بتوانم بازار آنها را در دست بگیریم.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد